sund og glad dk


Startside ] VELKOMMEN ] INFO ] FORSIDE ] OPSPARING ] MOTION ] IVÆRKSÆT ] [ TIPS ]

Tips  

Til optjening kan du også bruge:

Små sten
kast en sten i vandet, hvis du forbruger
Små pinde
tag en pind fra, hvis du forbruger
Kridtstreger og noder
slet en streg/node, hvis du forbruger
Klips på dit skrivebord
flyt en klips, hvis du forbruger

Tips til motion i hverdagen  

  • Tag trappen i stedet for elevatoren
  • Brug cyklen til distancer under x kilometer
  • Mere tog og metro i hverdagen = mindre kørsel i bil og mere motion
  • Stå af tog og bus en station/holdeplads tidligere end nødvendigt og gå; 
    tag al din bagage på ryggen, så du kan svinge med armene og smile.
  • Fysiske aktiviteter eller socialt samvær med andre kan give adgang til din tid på sociale medier.
  • Spar op til dit forbrug af tid på sociale medier!

High on Life 
af Mads Bo Pedersen
I min tidlige karriere som flaskesamler lærte mine forældre mig at ’mange bække små gør en stor å’, og intet kan være mere rigtigt, når vi taler sundhed og personlig udvikling.

Skoven i Skolen & Udeskolen - Her kan du finde ideer til Aktiviteter, Undervisningsforløb, Viden om Udeskole og Skovmad

Rudersdal Kommune - Se den 14 km. lange WM-rute uden tilskuere og med højdekurver. 
Rigtig god til planlægning af din cykeltur på WM-ruten fra 2011.

Helsenyt - Læs artikel om Stevia. Stevia er godkendt som sødemiddel i EU (januar 2012) 

Aktuelle aktiviteter på friskop.dk. 2017: Vinterens spændende udfordring er, at "krydse" Grønland på 40 dage, med 10.000 skridt om dagen - alle aktiviteter tæller! Vi følger i Fridtjof Nansens fodspor.

                       


Viden, billeder og lyd til inspiration 

                    


 

Motion-online.dk. 

                     


Til den søde tand: Jul Påske Til toppen